A kisbaba valódi szükségletei

Amikor várva várt kisba­bánk először jelentkezik, természetesen első gon­dolataink egyike, hogy szeretnénk neki mindent megadni, amit csak lehet. De vajon tudjuk-e, hogy mi az a minden, amire a kisbabának szüksége van?

Ha körülnézünk az üzle­tek kínálatában, elolvas­suk a mamáknak szóló hirdetéseket, megnézzük a reklámokat, akkor köny­nyen azt a képet kaphat­juk, hogy a babának mi­nél drágább, és igazán mindenttudó szerkezetek­re, rengeteg, pénzért kapható felszerelésre van szüksége.

Csodálatosan dekorált, színben harmonizáló gye­rekszobára, baldachinos ágyra. Fölötte az elma­radhatatlan, forgó-zenélő szerkentyű, amiből már létezik távirányítós kivite­lű is, hogy addig se kell­jen odamenni a baba ágyához, amíg azt felhúz­zuk. Szuper, többfunkci­ós, több fokozatban dönt­hető, a legújabb divatszí­nekben készülő baba­kocsira. Formatervezett kiskádra, amiben már tar­tani sem kell a babát: he­lyettünk körülöleli a mű­anyag. Bébiőrre, ami he­lyettünk figyel, amikor kis­babánk a család életétől távol alszik a szobájában.

Csupa olyasmi, ami való­jában a pénzről szól, olyasmi, amit a gyártónak megéri megvetetni a szü­lőkkel. Az erőszakos mar­keting könnyen elhiteti velünk, hogy nem is va­gyunk jó szülők, ha nem szerezzük be mindezt, és mindezekből a legjobbat a gyerekünknek – nagyon mély érzéseinkre próbál­nak hatni ezzel az üze­nettel! Hiszen ki ne sze­retne a lehető legjobb anyukája-apukája lenni a gyermekének? Ezért akár erőnkön felül is költünk a babafelszerelésre, mert félünk attól, hogy netán azon múlna a gyerekünk boldogsága, hogy nem kapott meg valamit.

De valóban ezektől lesz boldog? Valóban ezekre lenne szüksége? Vagy egészen más dolgokra, amikre nem készít fel minket senki? Mert ezek a más dolgok nem kerülnek pénzbe, csupán időbe és energiába, így egyetlen cégnek sem érdeke, hogy reklám­kampányt indítson mellettük.

A cikk folytatása a La Leche Liga honlapján olvasható.